Skip to main content

INFO VCO (Virgin COCONUT OIL) atau MINYAK KELAPA DARA


HARGA RM39.90 (1 Botol mempunyai 60biji Softgel)


VCO (VIRGIN OIL COCONUT) atau MINYAK KELAPA DARA adalah minyak kelapa yang diproses tanpa penggunaan haba atau kimia dimana struktur asal dalamnya dapat dikekalkan seasli-aslinya. Berbanding dengan minyak kelapa biasa dimana haba & kimia digunakan sewaktu memproses yang mengakibatkan struktur asal dalamnya berubah, dapat membawa kemudaratan kepada manusia yang memakanya.

KESAN PENGGUNAAN MINYAK KELAPA DARA (VCO) CATALYST
*Melegakan pernafasan – Mencairkan kahak dan membersihkan laluan pernafasan dan kerongkong
*Melawaskan pembuangan air besar dan air kecil – Menyelesaikan masalah sembelit dan kencing tidak lawas serta membuang toksik melalui najis
*Meningkatkan kadar metabolisme pada seluruh sel tubuh – Minyak kelapa dara akan diserap terus sebagai komponen tenaga dalam badan. Badan anda akan terasa lebih ringan dan bertenaga.
*Di dalam usus kecil dan usus besar, ia memusnah organisma perosak seperti virus, bacteria, seperti virus,bacteria,kulat dan protozoa(cacing). Oleh itu, penghadaman akan mencapai tahap maksimum.
*Mengurangkan keadaan mudah lapar – bila penghadaman mencapai tahap maksimum, tubuh mendapat lebih khasiat dan tenaga. Oleh itu berat badan terkawal (anda tidak perlu makan banyak dan kerap,ia dapat mengawal nafsu makan secara automatik)
*Meningkatkan kadar metabolisma badan.
*Mengurangkan kandungan lemak badan – berat badan akan turun mengikut kesesuaian tubuh badan seseorang
*Mengurangkan risiko serangan sakit jantung dan darah tinggi – mengelakkan terbentuknya plak pada saluran darah terutama saluran yang berhubungan dengan jantung
*Mempercepatkan penggantian sel-sel mati dengan yang baru – mengembalikan keanjalan, dan kelembutan kulit.
* Parut-parut dan strechmark dapat dihilangkan
* Masalah hormon dan kitaran haid yang tidak teratur


Memang benar VCO sangat baik untuk masalah pencernaan terutama kanak-kanak dan masalah Tairoid yang biasa berlaku pada orang dewasa.Kedua masalah ini boleh menyebabkan berlakunya gejala kurus dan keadaan ini diatasi dengan VCO.

Bagi mereka yang sehat tetapi mempunyai berat badan yang berlebihan vco bertindak mengurangi LDL dan lemak badan .Ini menjadikan berat badan sesaorang itu ideal disamping membuang selulit pada tubuh.Jangan bimbang mengambil VCO kerana disamping itu ianya sangat baik untuk mengelak berlakunya penyakit kardiovaskular.(jantung dan darah tinggi). InsyaAllah....
Breastfeeding...
Makan VCO seperti biasa. Baby akan mendapat khasiat VCO dalam masa yang sama untuk kulit yang putih bersih. Sapukan VCO untuk rambut baby supaya cepat tumbuh. Kandungan asid laurik dalam VCO sangat baik untuk mencegah virus dan bakteria untuk menyerang ibu dan anak. Ada juga yang menjadikan VCO sebagai MILK BOOSTER!!

IBU MENGANDUNG..
VCO akan membekalkan tenaga, membuat kita kelihatan lebih ceria dan insyallah memudahkan bersalin (pengambilan minyak kelapa merupakan antara petua untuk memudahkan proses kelahiran.) Ia juga boleh mengelakkan jaundice kepada baby. Masalah perut pecah atau stretchmarks dapat dikurangkan atau lebih baik lagi jika anda sapukan seperti bio oil (VCO sangat berbaloi sebab dapat makan dan sapu).

Pengambilan VCO juga boleh meningkatkan tahap kesuburan. Mereka yang susah untuk hamil boleh mengamalkannya. Ada kawan-kawan kita di luar sana yang telah berubah nasib mereka dengan pengambilan VCO. InshaAllah, jika diberi keizinan olehNya....
Tapi yang penting, tetap kena berusaha dan berdoa =D

Ketika berpantang...
Juga amalkan VCO seperti biasa, tiada pantang/bentan. Jadikan VCO sebagai makanan tambahan anda setiap hari. Badan akan sentiasa bertenaga untuk menjaga anak kecil dan yang penting kulit sentiasa lembab dan tidak kering. Anda juga boleh ambil collagen sewaktu menyusukan dan dalam tempoh berpantang. Tiada sebarang masalah.

Supplement yang sesuai dikongsi oleh seluruh keluarga, tanpa mengenal usia dan jantina =D




JIKA ANDA MEMPUNYAI SEBARANG PERTANYAAN ATAU BERMINAT BOLEH add saya di http://www.facebook.com/kimredz.catalyst  BAGI MENDAPATKANKETERANGAN LANJUT.



Comments

Popular posts from this blog

RED BOX, THE GARDENS MALL

RED BOX, THE GARDEN MALL Just nak share, package RED BOX Karaoke & Lifestyle @ The Garden Mall ngn korang sume =) HEAD CHARGE Monday-Thursday Lunch hour 11am-2pm, RM20++ (Set lunch + 1 selected drink) Happy hour 1pm-6pm, RM28++ (Buffet Hi Tea (3pm-5pm) + 2 selected Drink/Bear Normal hour 6pm-12am, RM50++ (Buffet Dinner (6pm-10pm) + 2 selected Drink/Bear Mid Night 12am onwards, RM36++ (2 selected Drink/Bear) Friday Lunch hour 11am-2pm, RM28++ (Buffet Brunch + 1 selected Drink) Happy hour 1pm-6pm, RM28++ (Buffet Hi Tea (3pm-5pm) + 2 selected Drink/Bear Normal hour 6pm-12am, RM60++ (Buffet Dinner (6pm-10pm) + 2 selected Drink/Bear Mid Night 12am onwards, RM48++ (2 selected Drink/Bear) Saturday  Lunch hour 11am-2pm, RM28++  (Buffet Brunch + 1 selected Drink) Happy hour 1pm-6pm, RM35++ (Buffet Hi Tea (3pm-5pm) + 2 selected Drink/Bear Normal hour 6pm-12am, RM60++ (Buffet Dinner (6pm-10pm) + 2 selected Drink/Bear Mid Night 12am onwards, RM48++ (2

SHOPPING BAJU RAYA & IFTAR @ SECRET RECIPE, SACC MALL, SHAH ALAM

Ahad lepas aku tlh ke Shah Alam, mmg niat nak shopping baju raya ler, setelah baju raya pujaan hati dr JOVIAN MANDAGIE tak de size..huhu. Nak tunggu 16 Ogos 2012 JBOXING kt Shangrila Hotel Kuala Lumpur mmg tak la kan, time tuh da ada kat kg...dah start cuti raya kot... tuh yg redah SACC MALL, PLAZA ALAM SENTRAL & KOMPLEKS PKNS..nk mencari baju raya idaman hati la..puas pusing-pusing, last-last patah balik ke SACC MALL, tros ke BOUTIQUE QAMILLA..masuk-masuk teros berkenan kat hati nih..design & color mmg menarik..Bg aku harga sesuai la ngan baju-baju kat situ, yelah jahitan kemas, sulaman, batu-batu manik yg cantik & layanan yg baik dr pekerja boutique QAMILLA tuh..kira mmg CUN lah.. & berita gembira, Alhamdulillah...LELOVE BELANJA katenyeee...baju raya merangkap hadiah hari jadi..hehehe..TQ LELOVE..BBY love hadiah tuh sgt-sgt..hehe... Tersenyum Lebar dapat Baju Raya aka Hadiah Hari Jadi =) Setelah penat berjalan & tawaf  mall-mall yg ade, ape lagi mas

LELOVE BELANJA BABY @ Ole-Ole Bali @ Sunway Pyramid, Bandar Sunway, Petaling Jaya, Selangor

thanks lelove belanja baby makan kat OLE OLE BALI... love you so much!! kat sini nak share menu iftar 20 Ramadhan 1433H, 2-3 kali da lepak n makan kat sini. Tp hari nih special cuz lelove belanja iftar & celebrate my birthday yg ke - 27thn...hehe NASI SIAP BUMBU RM 28.00  NASI BBQ CHICKEN RM 28.00 Bagi sesiapa yg belum ke OLE-OLE BALI...apa tunggu lagi...makanan mmg BEST!!!! 4 Bintang !!!! hehehe ape pon, tekak masing2 kan. =) Address : Oasis Boulevard, Sunway Pyramid, NO 3 Jalan PJS 11/15,  Bandar Sunway, 46150 Selangor Reservation : 03-7492-0308 bby love ths video so much LELOVE.. tq so much. love u always =)